دامپزشکی حیوانات خانگی

اطلاعات در مورد حیوانات

دامپزشکی حیوانات خانگی

اطلاعات در مورد حیوانات

طبقه بندی موضوعی

 

راه‌های زیادی برای توصیف چشم‌های گربه‌تان وجود دارد - قابل ستایش، خیره‌کننده، خروش‌آور. اما اگر اخیراً چشم‌های گربه‌تان را می‌توان آب‌ریزش، تیره یا متورم توصیف کرد، احتمالاً درگیر عفونت چشم گربه‌ها هستند. در حالی که سفر به دامپزشک قطعاً ضروری است، ممکن است مجبور شوید چند روز صبر کنید تا بتوانید دیده شوید. خوشبختانه، نیازی نیست که با عصبانیت شروع به گوگل کنید، چگونه می توانم عفونت چشم گربه خود را در خانه درمان کنم. شما قبلاً به جای مناسب آمده اید. در این راهنما، ما درمان‌های خانگی عفونت چشم گربه را مورد بحث قرار می‌دهیم که می‌تواند برای دوست پشمالوی شما قبل از قرار ملاقات با دامپزشک او را تسکین دهد. با پاک کردن چشم و تنظیم محیط گربه خود، می توانید به تسکین علائم آن و جلوگیری از تحریک بیشتر کمک کنید.

 

چگونه چشمان گربه خود را در خانه پاک کنیم؟

 

اگر شک دارید که گربه شما ممکن است عفونت چشمی داشته باشد، احتمالاً متوجه علائم زیر خواهید شد:

  • چشم های پر آب یا چشم های تیره
  • پلک زدن بیش از حد چشمک زدن
  • تورم دور چشم
  • خارش یا مالش بر روی مبلمان و اشیاء دیگر
  • ترشحات چشمی نزدیک مجرای اشک

اگر تنها علامتی که متوجه می‌شوید این است که چشم‌های گربه‌تان ریزش می‌کند، ممکن است سعی کنند تکه‌ای از گرد و غبار یا کثیفی را از چشمان خود بیرون کنند. اما، اگر یک یا هر دو چشم آنها برای چند روز متوالی ریزش داشته باشد، یا اگر ترشحات چشم گربه غلیظ، مات یا تغییر رنگ باشد، احتمالاً دچار عفونت شده اند. اگر چنین است، باید با دامپزشک خود تماس بگیرید، که می تواند علت عفونت چشم گربه شما را تعیین کند و بهترین روش درمانی را توصیه کند. در عین حال، می توانید سعی کنید چشم (یا چشمان گربه) خود را پاک کنید تا کمی تسکین پیدا کند.

یک فرمول ضد میکروبی و بدون نیش، مانند شستشوی چشم ضد میکروبی Vetericyn Plus، می‌تواند به طور موثر چشم‌های مبتلا به ورم ملتحمه را تمیز کند و کثیفی‌ها و زباله‌هایی را که ممکن است باعث عفونت چشم گربه شما شود (یا تشدید کند). شستشوی چشم ما نه تنها تسکین فوری را فراهم می کند، بلکه به سلامت چشم ها و کاهش احتمال مشکلات چشمی در آینده کمک می کند. (اتفاقاً این قطره برای سگ ها هم قابل استفاده است.) برای موثرترین درمان، روزی 3 تا 4 بار به آرامی چشم آسیب دیده را شستشو دهید. از آنجایی که شستشوی چشم ما غیر سمی و فاقد الکل، استروئید و آنتی بیوتیک است، نیازی به آبکشی نیست.

 

در دامپزشکی چه اتفاقی خواهد افتاد؟

هنگامی که بتوانید گربه خود را نزد دامپزشک ببرید، آنها می توانند مقصر عفونت چشم گربه شما را تشخیص دهند. دو مورد از شایع ترین علل مشکلات چشم گربه عبارتند از:

  • ورم ملتحمه گربه
  • آلرژی های مادرزادی

ورم ملتحمه گربه سانان بسیار شایع است و بسیاری از گربه ها حداقل یک عفونت خفیف را در مقطعی از زندگی خود تجربه می کنند. در طول عفونت ملتحمه، ملتحمه یا غشای نازکی که کره چشم و داخل پلک گربه شما را می پوشاند، به دلیل عفونت باکتریایی یا ویروسی تحریک می شود. ممکن است ورم ملتحمه را با نام رایج‌تر آن بشناسید: چشم صورتی. انسان ها نیز می توانند به آن مبتلا شوند و در حالی که ورم ملتحمه گربه شما نمی تواند شما را آلوده کند، علائم بسیار مشابه هستند. بنابراین اگر از خود می پرسید: "چرا چشمان گربه من قرمز است؟" ورم ملتحمه یکی از علل احتمالی آن است. با این حال، اگر علائم دیگری را همراه با ورم ملتحمه گربه مشاهده کردید، ممکن است نشانه بیماری دیگری مانند عفونت تنفسی فوقانی گربه (آنفولانزای گربه AKA) باشد. سایر علائم بالینی این بیماری شامل ترشحات چشم گربه ای، ترشحات بینی، زخم های دهان، بی حالی و بی اشتهایی است. اما اگر چشم گربه‌ام متورم شود چه؟ اگر این علامت را مشاهده کردید، نشانه احتمالی آلرژی مادرزادی است. از سوی دیگر، آلرژی های مادرزادی، به سادگی به آلرژی هایی اشاره می کنند که گربه شما با آن متولد شده است. مانند برخی از انسان‌ها، برخی از گربه‌ها به گرده‌ها، عطرها یا مواد موجود در غذای خود حساس هستند و قرار گرفتن در معرض این آلرژن‌ها می‌تواند باعث آبریزش یا تورم چشم شود.

 

درمان های تجویز شده توسط دامپزشک برای عفونت چشم گربه

پس از مراجعه به دامپزشک، احتمالاً برای تسکین عفونت چشم گربه و رفع سوزش چشم گربه، قطره های چشمی تجویزی را به خانه می فرستند. اگر عفونت چشم گربه شما ناشی از عفونت باکتریایی باشد، دامپزشک شما نیز آنتی بیوتیک تجویز می کند. با این حال، اگر عفونت چشم گربه شما در نتیجه آلرژی های محیطی باشد، دامپزشک شما ممکن است درمان های اضافی زیر را نیز توصیه کند:

  • اضافه کردن یک تصفیه کننده هوا به خانه خود برای فیلتر کردن گرده هایی که می تواند باعث آلرژی فصلی شود
  • جابجایی به مواد شوینده یا خوشبو کننده هوای دیگر
  • تغییر غذای گربه

اگر آلرژی گربه‌تان باعث خراشیدگی یا مالش بیش از حد روی پوست آن‌ها نیز می‌شود، می‌توانید زخم‌های ایجاد شده را با هیدروژل ضدمیکروبی Vetericyn Plus Feline درمان کنید - یک فرمول تسکین‌دهنده که پوست شکسته را التیام می‌دهد و از آن در برابر عفونت محافظت می‌کند.

 

منبع

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی