دامپزشکی حیوانات خانگی

اطلاعات در مورد حیوانات

دامپزشکی حیوانات خانگی

اطلاعات در مورد حیوانات

طبقه بندی موضوعی

5 دلیل برای میو گربه ها

يكشنبه, ۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۱۱ ب.ظ

چرا گربه ها میو میو می کنند؟

 

 

1. برای سلام کردن

اگر زمانی که در را پس از بازگشت به خانه می بندید به یک میو کوتاه عادت دارید، به شما تبریک می گویم - گربه شما در واقع متوجه گم شدن شما شده است. این میوهای سریع روشی است که گربه شما برای گفتن «سلام» و «این همه مدت کجا بودید» است. قبل از اینکه دوست گربه شما به مشغله های معمول بازگردد، کمی نوازش محبت آمیز و چند کلمه گرم در عوض انتظار می رود. آه، خوشی های صاحب گربه بودن!

 

 

2. برای جلب توجه

شما یکی از دلایلی که گربه ها میومیو می کنند این است که می توانند توجه شما را برای بازی، نوازش کردن یا خوردن غذاهای خوب جلب کنند. بنابراین، اگر گربه‌تان در حالی که میوهای مشخص خود را با کمربند می‌زند، به شما مسواک می‌زند، این احتمال وجود دارد که شما برای زمان خراب شدن خوب قدیمی مورد نیاز باشید. بنابراین اگر می‌پرسید چرا گربه من مدام میو میو می‌کند، این نشانه شما برای بیرون آوردن کیسه‌ی خوراکی‌ها است. اگر به مقداری الهام نیاز دارید، در اینجا ایده‌های جالب بازی‌های گربه را امتحان کنید. خوش بگذره!

 

3. برای به دست آوردن غذا

اگر گربه شما میو کردن را در زمان های خاصی متوقف نمی کند، همیشه ایده خوبی است که کاسه غذا را بررسی کنید. اگر خالی است، می دانید چرا گربه شما میو می کند! با این حال، فوراً کاسه را پر نکنید - یک ترفند خوب این است که صبر کنید تا گربه قبل از بیرون آوردن غذا، میو کردن را متوقف کند. در غیر این صورت گربه شما یاد می گیرد که می تواند میومیو کند و غذا بخورد، بنابراین بیشتر این کار را انجام خواهد داد.

 

 

4. به شما بگویم که حالشان خوب نیست

متأسفانه، دلیل اینکه چرا گربه ها میو میو می کنند همیشه آسان نیست، به خصوص اگر زیر و بم و فرکانس صداهای گربه شما غیرعادی باشد. اگر گربه شما در شب میو میو می کند، ممکن است به شما بگوید مشکلی وجود دارد. در واقع، بسیاری از بیماری‌ها، از بیماری کلیوی گرفته تا مشکلات مجاری ادراری یا آرتریت، می‌توانند برای کمک به گربه شما میو کند. اگر متوجه چیز غیرعادی در مورد صداهای گربه خود شدید، همیشه بهتر است به دامپزشک محلی مراجعه کنید تا بیماری احتمالی را رد کنید. با این حال، توجه داشته باشید که خواندن زبان بدن گربه‌ها می‌تواند بسیار دشوار باشد و آنها اغلب نشانه‌های درد را پنهان می‌کنند، بنابراین فقط به این دلیل که میو نمی‌کنند، لزوماً راحت نیستند!

اگر گربه شما دیگر جوان نیست، مراقب یک مقصر معمولی باشید که در گربه‌های مسن‌تر ظاهر می‌شود - سندرم اختلال عملکرد شناختی. برخی از علائم شامل گیجی و میو در شب است، بنابراین مطمئن شوید که این احتمال را نیز با دامپزشک خود در میان بگذارید.

 

 

5. برای نشان دادن استرس

اگر متوجه میوهای اضافی گربه ای در بالای گپ معمولی که از دوست گربه تان دارید، شدید، به هر گونه اختلال یا تغییر احتمالی در محیط گربه خود فکر کنید. یک خانه جدید، یک حیوان خانگی جدید یا یک نوزاد جدید می تواند زنگ خطر را در ذهن همراه خزدار شما به صدا درآورد. بنابراین مراقب هر گونه تغییری باشید و سعی کنید گربه خود را با توجه بیشتر به آنها و زمان های آرام آرام آرام کنید.

 

 

 

منبع

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی