دامپزشکی حیوانات خانگی

اطلاعات در مورد حیوانات

دامپزشکی حیوانات خانگی

اطلاعات در مورد حیوانات

طبقه بندی موضوعی

آیا مراقبت از دندان سگ واقعا ضروری است؟

يكشنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۰۲:۲۱ ب.ظ

 

سلامت دهان و دندان سگ شما یک عنصر ضروری برای سلامت کلی آنها است. سگ‌ها اغلب با رسیدن به سن 3 سالگی علائم بیماری پریودنتال (بیماری لثه) را نشان می‌دهند. این شروع زودهنگام بیماری های دندانی می تواند عواقب منفی جدی برای سلامت طولانی مدت آنها داشته باشد. در انسان، مطالعات نشان داده است که بین بیماری پریودنتال و بیماری قلبی ارتباط وجود دارد و به نظر می رسد این موضوع برای حیوانات خانگی ما نیز صادق باشد.

 

ارتباط بین بیماری قلبی و بیماری پریودنتال در سگ ها به دلیل ورود باکتری از دهان به جریان خون است که به عملکرد قلب آسیب می رساند و باعث ایجاد مشکلاتی در سایر اندام ها می شود. این مشکلات سلامتی علاوه بر مشکل آشکارتر درد ناشی از فرسایش لثه و از دست رفتن یا آسیب دندان ها هستند. روال‌های مراقبت از بهداشت دهان و دندان در خانه همراه با درمان‌های دندان‌پزشکی می‌تواند به شما کمک کند تا دندان‌های خود را تمیز نگه دارند و تجمع پلاک و جرم را کنترل کنند. با این وجود، بهترین راه برای اطمینان از تمیز و سالم ماندن دهان توله سگتان این است که سگ خود را برای معاینه سالانه دندانپزشکی و تمیز کردن بهداشتی به دامپزشک ببرید.

 

بی توجهی به تمیز کردن سالانه دندان می تواند سگ شما را در معرض خطر ابتلا به التهاب لثه، بیماری پریودنتال، بوی بد دهان و در موارد شدید درد، پوسیدگی دندان و از دست دادن دندان قرار دهد.

 

خطرات تمیز کردن دندان سگ چیست؟

هر روشی که تحت بیهوشی انجام شود با خطراتی همراه است، به همین دلیل دامپزشکان ما همه حیوانات خانگی را ارزیابی می کنند تا مطمئن شوند که آنها به اندازه کافی سالم هستند تا بتوانند بیهوشی را انجام دهند و در صورت نیاز، تشخیص های اضافی را انجام می دهیم تا اطمینان حاصل شود که معاینه دندان در حین بیهوشی برای حیوان خانگی شما ایمن است.

 

 

در طول قرار ملاقات تمیز کردن دندان سگ من چه اتفاقی خواهد افتاد؟

 

به منظور کمک به جلوگیری از پوسیدگی دندان و بیماری پریودنتال، دامپزشکان رانچو پالو وردس ما در بیمارستان دامپزشکی همه حیوانات خانگی توصیه می‌کنند که سگ خود را حداقل سالی یک بار یا اگر از بیماری شدیدتر رنج می‌برد، برای قرار ملاقات دندانپزشکی بیاورید. یا مشکلات مکرر دندانی هنگامی که سگ خود را برای معاینه دندانپزشکی به بیمارستان دامپزشکی همه حیوانات خانگی می آورید، دامپزشکان ما معاینه کامل دهان و دندان را برای شما انجام می دهند و علائم مشکلات دندانی را بررسی می کنند، مانند:

 

  • دندان های اضافی یا دندان های شیری باقی مانده
  • خونریزی اطراف دهان
  • تورم یا درد در داخل یا اطراف دهان
  • ایجاد پلاک یا جرم روی دندان ها

 

  • تغییر رنگ دندان ها
  • شل یا
  • دندان های شکسته
  • بوی بد دهان

 

اگر علائم بیماری پریودنتال را در حیوان خانگی خود مشاهده کردید، مانند کاهش اشتها (که می تواند نشانه ای از درد دندان باشد)، جویدن غیر طبیعی، آبریزش آب دهان، افتادن غذا از دهان، بوی بد دهان یا علائم دیگر، حتماً فوراً با دامپزشک خود تماس بگیرید. برای تعیین وقت دندانپزشکی برای حیوان خانگی خود. مشکلات دهان و دندان در صورت عدم درمان می تواند شدید شود و باعث درد و ناراحتی زیادی برای حیوان خانگی شما شود.

پس از اینکه حیوان خانگی شما به طور ایمن آرام کرد، دامپزشک شما یک معاینه کامل دندان به دندان را به همراه ترسیم نمودار انجام می دهد (دقیقا مانند کاری که دندانپزشک شما در طول معاینه انجام می دهد). در حالی که ما سگ شما را با خیال راحت و راحت تحت بیهوشی قرار می دهیم، دندان های توله سگ شما را چه در بالای خط لثه و چه در زیر خط لثه به طور کامل تمیز و جلا می دهیم. ما دندان ها را بررسی و اشعه ایکس می کنیم، سپس برای کمک به محافظت در برابر پوسیدگی و آسیب های آینده، قبل از استفاده از سیلانت دندان برای جلوگیری از ایجاد پلاک، از درمان فلوراید استفاده می کنیم.

اگر سگ شما از بیماری پریودنتال پیشرفته رنج می برد، ما با شما همکاری خواهیم کرد تا یک برنامه درمانی برای کمک به بازگرداندن دهان سگ شما به حالت بدون درد و سالم ایجاد کنیم.

 

چه مدت طول می کشد تا سگ پس از تمیز کردن دندان بهبود یابد؟

همه سگ‌ها متفاوت هستند، اما می‌توانید انتظار داشته باشید که شکم شما در عرض چند ساعت شروع به بهبودی از بی‌حسی کند، اگرچه در برخی موارد ممکن است 24 تا 48 ساعت طول بکشد تا بهبودی کامل پیدا کند. در این مدت، سگ شما ممکن است خواب‌آلود به نظر برسد و اشتهایش کم شده است.

 

هزینه تمیز کردن دندان سگ چقدر است؟

هزینه تمیز کردن دندان سگ به دلیل تعدادی از عوامل از جمله اندازه سگ شما، وضعیت دندان های سگ شما، محل زندگی شما و دامپزشک فردی شما بسیار متفاوت است. با دامپزشک خود تماس بگیرید تا تخمین دقیقی برای تمیز کردن دندان های سگ خود داشته باشید. گفته می شود، از روش های تهاجمی تر و گران تر - و جراحی ها - می توان با مراقبت های منظم دندانپزشکی دامپزشکی اجتناب کرد. مراقبت منظم به دامپزشک شما اجازه می دهد تا اقدامات پیشگیرانه ای را برای جلوگیری از پوسیدگی پیشرفته دندان و بیماری لثه که می تواند منجر به درد، از دست دادن دندان و زوال فک شود، انجام دهد.

 

آیا باید دندان های سگم را مسواک بزنم؟

به عنوان صاحب حیوان خانگی، شما نقش اساسی در کمک به سگ خود در مبارزه با بیماری های دندانی ایفا می کنید. در اینجا چند راه ساده وجود دارد که می توانید به سالم نگه داشتن دهان سگ و نحوه تمیز کردن دندان های سگ کمک کنید:

 

از یک مسواک انگشت دامپزشک خود یا از مسواک کودک برای مسواک زدن روزانه دندان های حیوان خانگی خود استفاده کنید تا هرگونه پلاک یا زباله را از بین ببرید. این کار به سادگی مسواک زدن دندان های خود است. اگر سگ شما در برابر تمیز کردن دندان‌هایش مقاومت می‌کند، خمیر دندان سگی را با طعم‌هایی امتحان کنید که سگ شما مقاومت‌ناپذیر می‌بیند. این خمیردندان‌های مخصوص سگ‌پسند می‌تواند یک کار طاقت فرسا را به یک درمان تبدیل کند.

 

منبع

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی