دامپزشکی حیوانات خانگی

اطلاعات در مورد حیوانات

دامپزشکی حیوانات خانگی

اطلاعات در مورد حیوانات

طبقه بندی موضوعی

وزن سگ چقدر باید باشد؟

چهارشنبه, ۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۰۱:۰۹ ب.ظ

عوامل متعددی در وزن ایده آل سگ نقش دارند، از جمله نوع بدن، اندازه و جنسیت. نژادها دارای انواع مختلف بدن و اندازه هستند که تعیین وزن ایده آل دقیق دشوار است. و نژادهای مخلوط می توانند آن را حتی سخت تر کنند. اگر نژاد اصیل دارید، با نگاه کردن به نمودار وزن، راحت تر می توانید بفهمید که میانگین وزن نژاد سگ شما چقدر باید باشد (به زیر مراجعه کنید). با این حال، حتی نمودارهای وزن دارای طیف گسترده ای از وزن های متوسط هستند.

 

استفاده از سیستم امتیازدهی وضعیت بدن (BCS)

به همین دلیل است که اکثر کلینیک‌های دامپزشکی از سیستم امتیازدهی وضعیت بدن (BCS) مانند شکل زیر برای تعیین اینکه آیا سگ بیش از حد لاغر، وزن مناسب یا اضافه وزن است، استفاده می‌کنند. شما می توانید BCS توله سگ خود را با بررسی دنده ها، شکم و دور کمر او از طریق دید و لمس ارزیابی کنید. اگر امتیاز سگ شما 4-5 است، او را وزن کنید تا وزن ایده آل او را بدانید. اگر بین 1 تا 3 سقوط کند، احتمالاً نیاز به افزایش وزن دارد و 6 تا 9 به این معنی است که باید پوند کم کند.

 

چرا حفظ وزن سگ شما بسیار مهم است؟

بسیاری از والدین حیوانات خانگی حتی متوجه نیستند که توله هایشان اضافه وزن دارند. در یک نظرسنجی در سال 2021 از والدین حیوانات خانگی توسط انجمن پیشگیری از چاقی حیوانات خانگی (APOP)، تنها 39 درصد از والدین حیوانات خانگی گفتند که سگ خود را دارای اضافه وزن یا چاق می دانند. با این حال، آمار داستان دیگری را بیان می کند.

بررسی شیوع کلینیک دامپزشکی APOP در سال 2018 نشان داد که 55.8 درصد از سگ‌ها به عنوان دارای اضافه وزن یا چاق طبقه‌بندی می‌شوند. و بیمارستان حیوانات خانگی بانفیلد در گزارش VET خود در سال 2020 فاش کرد که 51 درصد از 1.9 میلیون سگ بالغ که در کلینیک های بانفیلد در سراسر کشور در سال 2018 مشاهده شده بودند دارای اضافه وزن بودند.

اگر مشکوک هستید که همراه سگ شما سنگین تر از آنچه باید باشد، باید نگران باشید. چیزی که یک سگ پژمرده را بسیار زیبا می کند در واقع می تواند او را در معرض خطر بیشتری برای عواقب جدی سلامتی قرار دهد، از جمله:

  • بیماری های ارتوپدی، مانند آرتروز
  • اختلال عملکرد کلیه
  • مشکلات قلبی
  • اختلالات تنفسی
  • سرطان
  • مشکلات پوستی
  • التهاب مزمن
  • کاهش امید به زندگی
  • کاهش کیفیت زندگی

 

منبع

 

  • pet vet

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی