دامپزشکی حیوانات خانگی

اطلاعات در مورد حیوانات

دامپزشکی حیوانات خانگی

اطلاعات در مورد حیوانات

طبقه بندی موضوعی

کم آبی گربه: علائم، علل و درمان

دوشنبه, ۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۴۰ ب.ظ

کم آبی بدن گربه زمانی اتفاق می افتد که از دست دادن مایعات بیش از حد از بدن گربه وجود داشته باشد. وقتی این اتفاق می افتد، فقط از دست دادن آب نیست. همچنین از دست دادن برخی مواد معدنی ضروری در بدن آنها مانند کلرید، سدیم و پتاسیم است.

آب برای سلامت گربه شما ضروری است. این به حفظ سلامتی و جایگزینی مایعاتی که از طریق ادرار و مدفوع از دست می دهند کمک می کند. آب همچنین برای گردش خون، هضم و دفع مواد زائد گربه شما ضروری است. اگر کم آبی در گربه شما درمان نشود، این وضعیت می تواند منجر به سایر نگرانی های پزشکی شدید شود.

-> Healthy diet for cat

 

چه چیزی باعث کم آبی در گربه ها می شود؟

کم آبی در گربه ها معمولاً به دلیل ننوشیدن آب کافی یا از دست دادن بیش از حد آب است. گربه ها همچنین می توانند رطوبت خود را با تعریق مقادیر کمی از طریق پنجه های خود از دست بدهند، اما این معمولا باعث از دست دادن شدید آب نمی شود. کم آبی می تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود مانند:

  • دیابت
  • اسهال
  • تب
  • گرمازدگی
  • هوای گرم یا گرمای بیش از حد
  • ضربه
  • استفراغ

برای کمک به گربه خود در حفظ هیدراتاسیون سالم، اطمینان حاصل کنید که آنها همیشه می توانند هر روز در یک کاسه تمیز به آب تازه دسترسی داشته باشند.

 

گربه من چقدر آب نیاز دارد؟

گربه شما به ازای هر 5 پوند وزن بدنش به مقدار روزانه 3.5 تا 4.5 اونس آب نیاز دارد. به عنوان مثال، اگر یک گربه 10 پوندی دارید، باید روزانه بین 7 تا 9 اونس آب بنوشید.

اگر گربه اغلب غذای مرطوب می خورد، ممکن است متوجه شوید که آنقدر آب نمی خورد. این به این دلیل است که گربه هنگام غذا خوردن آب مصرف می کند. غذای مرطوب تا 80 درصد از آب تشکیل شده است.

از سوی دیگر، گربه هایی که عمدتاً غذای خشک می خورند، آب زیادی از غذای خود مصرف نمی کنند. آنها باید با نوشیدن از ظرف آب خود هیدراته شوند.

 

علائم عمومی کم آبی در گربه ها چیست؟

اطمینان حاصل کنید که گربه شما به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود آب کافی دریافت می کند. اگر گربه آب کافی دریافت نکند، ممکن است دچار کم آبی شود.

 

برخی از علائم کم آبی در گربه ها عبارتند از:

از دست دادن انرژی

تنبلی

امتناع از خوردن

چشمهای گود رفته

لثه چسبناک و خشک

 

"چادر کردن پوست" یک آزمایش خوب است که به شما کمک می کند تا دریابید که آیا گربه شما کم آب شده است یا خیر. برای انجام این کار، به آرامی قسمت کوچکی از پوست گربه را دور شانه هایش بگیرید، آن را به سمت بالا بکشید و سپس رها کنید.

 

اگر گربه شما هیدراته شده باشد، پوست به سرعت به جای خود باز می گردد. اگر پوست به آرامی پایین بیاید، گربه شما ممکن است دچار کم آبی شود. اگر پوست گربه شما در حالت چادری بالا بماند و به پایین نیفتد، می تواند نشانه کم آبی شدید بدن باشد. در مواردی مانند این، باید فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی برای گربه خود باشید.

 

-> بهترین غذا برای گربه چیست؟

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی