دامپزشکی حیوانات خانگی

اطلاعات در مورد حیوانات

دامپزشکی حیوانات خانگی

اطلاعات در مورد حیوانات

طبقه بندی موضوعی

4 نباید غذایی انسان برای سگ‌ها

يكشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۹:۳۴ ق.ظ

بادام

نه، سگ ها نباید بادام بخورند. بادام ممکن است لزوماً برای سگ ها مانند مغز ماکادامیا (macadamia) سمی نباشد، اما می تواند مری را مسدود کرده و یا حتی اگر کاملاً جویده نشود نای را پاره کند. بادام شور به ویژه خطرناک است زیرا می تواند نگهداری آب را افزایش دهد، که برای سگ های مستعد بیماری قلبی به طور بالقوه کشنده است.

->> پت شاپ آنلاین

 

شیر و باقی فرآورده‌های آن

در یک روز گرم تابستانی بخواهید بخشی از بستنی خود را به سگتان بدهید که حال او هم جا بیاید، در نگاه اول ایده‌ی جالبی به نظر می‌رسد. اما بهتر نیست که به جای بستنی به او مقداری آب سرد بدهید؟

به خاطر این که شیر و فرآورده‌های آن می‌توانند سبب اسهال یا باقی مشکلات گوارشی در سگ‌ها بشوند و یا ممکن است آلرژی‌های غذایی را در آن‌ها فعال کنند. پس جدا از این کار خودداری کنید.

 

->> خرید غذای سگ

 

سیر و پیازچه

 نه، سگ ها نباید سیر بخورند. مانند پیاز، تره فرنگی و پیازچه، سیر جزئی از خانواده آلیوم (Allium) است و نسبت به بقیه گیاهان آلیوم، پنج برابر سمی تر است. سیر می تواند در سگ ها ایجاد کم خونی کند و باعث عوارض جانبی مانند لثه های کم رنگ، ضربان قلب بالا، ضعف و غش شود. علائم مسمومیت از سیر و پیاز ممکن است دیرتر بروز کند، بنابراین اگر فکر می کنید سگ شما مقداری از آن ها را خورده باشد، نه فقط بعد از مصرف بلکه او را برای چند روز تحت نظر قرار دهید.

->> باکس یا کیف حمل سگ

 

شکلات
شکلات، خوراکی بسیار خطرناکی برای حیوانات است؛ زیرا حاوی تئوبرومین می باشد. تئوبرومین، ترکیبی است که بسیار شبیه به داروهای محرک قلب و ادرار آور است. مصرف مقادیر زیاد شکلات، می تواند باعث تهوع، اسهال و بیش فعالی شود. تئوبرومین، ضربان قلب را افزایش می دهد و باعث نامنظم شدن آن می شود
.

 

->> فروشگاه لوازم حیوانات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی