دامپزشکی حیوانات خانگی

اطلاعات در مورد حیوانات

دامپزشکی حیوانات خانگی

اطلاعات در مورد حیوانات

طبقه بندی موضوعی

غذای گربه را چگونه انتخاب کنیم؟

يكشنبه, ۱۴ فروردين ۱۴۰۱، ۱۲:۰۴ ب.ظ

اخیرا برندهای غذای گربه بدون غلات، محبوبیت پیدا کرده اند. بعضی از گربه ها نسبت به دانه هایی حساسیت دارند که می تواند منجر به خارش، خشکی پوست و شکم شود. خوراک گربه بدون غلات از طریق حذف غلات و افزودن موادی مانند سیب زمینی شیرین یا سبزیجات، گزینه بهتری برای رژیم غذایی متعادل به آنها ارائه می دهد و طعم دهنده غذای گربه هستند. قبل از انتخاب رژیم غذایی بدون دانه با دامپزشک مشورت کنید زیرا اگر حساسیت به دانه نداشته باشد ممکن است رژیم غذایی مورد نیاز گربه را فراهم نکند.

-> پت شاپ اسکای پت انواع غذاهای اورجینال گربه را به دوست‌داران حیوانات عرضه می‌کند.

مواد غذایی مضر و خطرناک برای گربه‌ها

متأسفانه بسیاری از مواد غذایی مورداستفاده‌ انسان، برای گربه‌ها مضر و حتی خطرناک هستند. بنابراین لازم است این مواد غذایی را بشناسیم و از دادن این غذاها به گربه‌ها خودداری کنیم. برخی از مواد غذایی ممنوعه برای گربه‌ها عبارت‌اند از:

  • پیاز و سیر
  • شکلات و نوشیدنی‌های کافئین دار
  • انگور و کشمش
  • تخم‌مرغ خام
  • گوشت خام و استخوان

همچنین غذای انسان به دلیل داشتن سیر، پیاز، روغن، ادویه‌جات، سس و غیره، به‌هیچ‌عنوان برای گربه‌ها مناسب نیست و اصلاً نباید به آن‌ها داده شود. حتی کباب یا مرغی که در غذاهای ما وجود دارد نیز حاوی مواد مضر مانند پیاز و روغن است و می‌تواند در درازمدت سلامت گربه را به خطر بیندازد.

 

چه زمانی باید غذای گربه بالغ تهیه کنیم؟

گاهی اوقات دانستن زمانی که باید از غذای بچه گربه دست بکشید، کار دشواری است. اما به طور کلی باید از یک سالگی به تدریج تغذیه گربه را به غذای خشک گربه بالغ تغییر داد. هم چنین می توانید با دامپزشک گربه خود مشورت کنید تا با تشخیص او، غذای گربه را تغییر دهید. برای این کار شما طی دوره 7 تا 10 روزه باید به تدریج مقدار مواد غذایی جدید را در هر روز افزایش دهید.

 

نکته مهم در مورد غذای گربه

غذای گربه از مهمترین عوامل موثر در رشد و حفظ سلامتی گربه هستش و اینکه ما چطور بهش رسیدگی میکنیم و غذایی که بهش میدیم سلامت و طول عمرش رو تعیین میکنه. غذای خشک گربه یک غذای کامل هستش که در اون تمام (یا بیشتر) نیازهای بدنی گربه وجود داره و گربه با خوردن اون به تنهایی میزان کافی و تنظیم شده‏‏‌ای از مواد مغذی رو دریافت میکنه. غذاهای سوپر پریمیوم از نظر ارزش غذایی و کیفیت مواد استفاده شده در آنها به نسبت غذاهای پریمیوم بهتر و کامل‏تر هستند و در آخر هر دو نوع غذای خشک گربه نسبت به غذاهای خانگی و کنسروی برتری قابل توجهی دارند که شرح کاملش رو می‏تونید اینجا مطالعه کنید.

*******************

برای خرید غذای اورجینال گربه می‌توانید در صورت سفر به جزیره کیش از فروشگاه حضوری اسکای پت در کیش (مرکز خرید دامون) دیدن کنید و محصولات را با بهترین قیمت و با تاریخ انقضای مدت‌دار خریداری کنید.

  • pet vet

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی