دامپزشکی حیوانات خانگی

اطلاعات در مورد حیوانات

دامپزشکی حیوانات خانگی

اطلاعات در مورد حیوانات

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

۲۶
مهر

سگ ها می توانند مانند انسان ها میوه و سبزیجات بخورند تا دوز روزانه مواد مغذی خود را دریافت کنند. به عنوان یک صاحب حیوان خانگی مسئول، باید انواع میوه ها و سبزیجاتی را که برای دوست پشمالوی خود مفید هستند، بشناسید. قبل از دادن مقداری میوه به سگ خود باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید. یکی از این میوه ها سیب است.

 

 

-> Roman Pet Food

 

آیا سگ ها سیب دوست دارند؟

سگ ها همه چیزخوار هستند، یعنی دوست دارند میوه، سبزیجات، گوشت و ماهی بخورند. سیب می تواند افزودنی سالم به رژیم غذایی آنها و میان وعده عالی برای سالمندان باشد. برخی از سگ ها سیب دوست دارند و برخی ممکن است نه. سگ‌هایی که دندان شیرین دارند نیز غذاهای مختلف سیب را دوست دارند، در حالی که دیگران ممکن است خوردن سیب را به صورت خام ترجیح دهند.

 

آیا سیب برای سگ مفید است؟

بله، بدون شک هستند. سیب می تواند یک خوراکی مغذی برای سگ شما باشد، زیرا سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها، اسیدهای چرب و فیبر است. اینها شامل ویتامین های C، A، K، روی، فیبر و آهن هستند که در موارد زیر ضروری هستند:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری استخوانی
  • بهبود سیستم گوارش
  • تسکین شرایط پوستی
  • جلوگیری از پیشرفت سرطان

 

آیا سیب برای سگ ها بی خطر است؟

سیب به عنوان میان وعده های گاه به گاه برای سگ شما بی خطر است، اما در مقادیر بیشتر احتیاط کنید، زیرا ممکن است برخی اختلالات گوارشی (سیستم گوارشی) وجود داشته باشد. از آنجایی که سیب حاوی فیبر است، باید تعداد سیب هایی را که به سگ خود می دهید کنترل کنید. سگ ها معمولاً سیستم گوارش کندتری دارند و رژیم غذایی با فیبر بالاتر ممکن است باعث ناراحتی معده شود. همه قسمت های سیب برای سگ شما ایمن نیست. مصرف هسته های سیب، از جمله دانه ها، برای سگ شما خطرناک است، زیرا حاوی سیانید است. سیانید سمی است که هنگام جویدن و مصرف زیاد دانه ها به حیوان خانگی شما آسیب می رساند. همچنین، تکه های بزرگ سیب ممکن است در گلوی سگ گیر کرده و آنها را خفه کند. همچنین ایده خوبی است که پوست سیب را قبل از دادن سیب به سگ خود جدا کنید. این به این دلیل است که پوست سیب می تواند بین دندان های سگ گیر کند یا ممکن است مصرف فیبر روزانه حیوان خانگی شما را افزایش دهد. برخی از بیماری های زمینه ای نیز می تواند بر واکنش سگ شما به سیب تأثیر بگذارد، مانند دیابت.

-> علائم سرماخوردگی سگ

 

چگونه می توانم با خیال راحت به سگم سیب بخورم؟

بهترین راه برای دادن سیب به سگ:

سیب ها را بشویید و بشویید تا از شر هر گونه آفت کش یا میکروب از سطح آنها خلاص شوید. پوست را جدا کنید. دانه ها و هسته ها را جدا کنید. سیب ها را به ورقه های نازک یا مکعب های کوچک ببرید و به سگ خود بدهید. اگر به این فکر می کنید که در روز تولد سگ خود با یک پای سیب پذیرایی کنید، این کار را نکنید. به این دلیل که شکر اضافه شده در پای می تواند برای حیوان خانگی شما کمی زیاد باشد. نه تنها این، بلکه جوز هندی مورد استفاده در پای نیز می تواند برای سگ ها مشکل ایجاد کند. جوز هندی حاوی میریستسین است، سمی که می تواند اثرات تغییر دهنده ذهنی مانند توهم داشته باشد یا باعث تشنج و فشار خون بالا شود. هنگامی که جوز هندی در دوزهای کمتر مصرف شود، می تواند منجر به مشکلات جزئی گوارشی شود.

 

چگونه باید غذاهای سیب را برای سگم آماده کنم؟

بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی خلاق به دنبال راه های خوشمزه و ایمن برای درمان سگ های خود هستند. پس آیا سگ ها می توانند سیب را به روش های خوشمزه بخورند؟ خبر خوب این است: بله، آنها می توانند! چند خوراکی سالم برای سگ‌ها وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در خانه امتحان کنید. در جایی که برخی از سگ ها ترد سیب خام را ترجیح می دهند، برخی ممکن است عاشق شیرینی باشند. کوکی ها یا کیک های کره بادام زمینی سیب یک انتخاب عالی برای یک خوراکی شیرین برای دوست شما هستند. برای تهیه اینها، سس سیب شیرین نشده و کره بادام زمینی را با مواد معمولی کیک یا کیک خود مخلوط کنید. خمیر را بپزید و آماده است!

یکی دیگر از خوراکی های خوشمزه، چیپس سیب بو داده است. برای تهیه اینها فقط باید سیب های ریز خرد شده را در فر بپزید تا ترد شوند. در نهایت می توانید چوب شور سیب را امتحان کنید. مواد تشکیل دهنده مانند چوب شور معمولی است، اما با اضافه کردن سس سیب شیرین نشده. ما را باور کنید، اگر سگ شما یک دندان شیرین داشته باشد، آنها همه این خوراکی ها را دوست خواهند داشت!

به خاطر داشته باشید که شکر یا شیرین کننده زیاد برای سگ شما خوب نیست، بنابراین اگر برای فیدو غذا درست می کنید، مقدار آن را کنترل کنید. اگر سگ شما واکنش غیرعادی به خوردن سیب نشان داد، در اولین فرصت به دامپزشک مراجعه کنید.

 

-> غذاهای مضر برای سگ‌ها

-> سگ‌های پاپی از چه مواد غذایی باید تغذیه کنند؟